poniedziałek, 25 listopada 2013

MINIMALIZM TO LEPSZA JAKOŚĆ ŻYCIA

Minimalizm mobilizuje do zakupów lepszej klasy rzeczy. Nie kupujemy byle jakich ubrań, bo jeśli postanowiliśmy ograniczyć swoją szafę to nie możemy sobie pozwolić na "bylejakość". Nie kupujemy bez opamiętania, ale starannie wybieramy rzeczy które mają nam przecież służyć, a nie leżeć w kącie.
Dam Wam przykład z mojego życia.
Kiedyś lubowałam się w kupowaniu w lumpeksach i nadal uważam, że są tam skarby. Wychodziłam jednak z siatami ubrań, ale 2/3 z nich była kiepskiej jakości, albo według mnie nadawała się do przeróbki (której nie doczekały). Nazbierałam przez pięć lat pare worów tych ubrań, które nie nadawały się w sumie do niczego, albo leżały poupychane po szafkach, pudłach.
Oprócz lumpeksów ubierałam się w innych sklepach i kupowałam różne drobiazgi. Nazbierało się wiec SPOROOO RZECZY.
Jak już wspomniałam godziną 0 chomikowania była przeprowadzka po 5 latach do innego mieszkania. To był HORROR. Powiedziałam KONIEC. Wywaliłam 2/3 rzeczy (część wywiozłam do domu rodzinnego, gdzie nadal je wyrzucam).
Rok zajął mi odwyk od lumpeksów i kupowania co popadnie. Zmniejszałam po trochę ilość kosmetyków. To była naprawdę walka z sobą, wiele bardzo wiele porażek poniosłam, ale doszłam do tego stanu w końcu, że nie chodzę co tydzień lub dwa razy w tygodniu na zakupy odzieżowo-drobiazgowo-kosmetyczne, nie zamawiam wciąż na Allegro. Doszłam do tego, że długo się zastanawiam nad tym co kupię, kupuje produkty lepszej jakości. Jestem bardzo wybredna teraz. Postawiłam na jakość. Jestem w połowie drogi do optymalizacji  i minimalizacji rzeczy.

Podsumowując jednak temat - moja rada:
1.WYBIERAJ RZECZY DOBREJ JAKOŚCI.
2.CZYTAJ RECENZJE, OPINIE INNYCH O NP. KOSMETYKACH.
3.PRZEMYŚL CZY POTRZEBUJESZ NAPRAWDĘ DANEJ RZECZY I CZY NIE MASZ JUŻ TAKIEJ.
4.ZASTĘPUJ SWOJĄ PRZEBRANĄ, WYSELEKCJONOWANĄ SZAFĘ POWOLI RZECZAMI LEPSZEJ JAKOŚCI I BARDZIEJ UNIWERSALNYMI.
5.JEŚLI KUPISZ COŚ NOWEGO - WYRZUĆ COŚ STAREGO - ZACHOWASZ RÓWNOWAGĘ.
6. WALCZ Z POKUSAMI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz