środa, 4 grudnia 2013

OSZCZĘDZANIE CZ1 plan początkowy

Po co oszczędzać?
Do niedawna zastanawiałam się nad tym. Wypłata szła oprócz rachunków na rzeczy różne. Ubrania, kosmetyki, dodatki itd. Nie zastanawiałam się po co oszczędzać. "Przecież można zawsze zaciągnąć kredyt" - myślałam. Doszłam do zaciągania debetu przez swoją rozrzutność. I debet wciąż coraz większy. Odkąd zaczęłam panować nad swoimi zakupami i nie chodzę już na zakupy ubraniowo-kosmetyczne czuję że niedługo minusik na koncie zamieni się na plusik.
Wdrożyłam plan oszczędnościowy w swoje życie.

Plan mam taki dla siebie - na początek:

- nie kupuj zbędnych rzeczy,a jak już musisz  to poczekaj tydzień z decyzją, "prześpij" się się z tym i dobrze przemyśl,
- rób listę zakupów przed zakupami,
- rób zakupy w tanich sklepach, marketach
- zapisuj wydatki w arkuszu  kalkulacyjnym
- raz w miesiącu po wypłacie odłóż na konto oszczędnościowe nawet te 50 zł oby tylko coś odłożyć.
- kup autobusowy bilet miesięczny - jeszcze niedawno jeździłam na pojedynczych biletach, po przeliczeniu zaoszczędzę 20 zł kupując bilet miesięczny. W grudniu po przeliczeniu bardziej mi się opłaca jeździć na pojedynczych, bo nie będzie mnie na święta i  Sylwestra tu gdzie mieszkam obecnie,
- gotuj w domu, a nie kupuj obiadów na mieście,
- wyłącz listwę do komputera przed wyjściem z domu,
- nie zostawiaj zapalonych  wszędzie świateł,
- nie zostawiaj ładowarki w kontakcie,
- nie lej bezmyślnie wody przy zmywaniu naczyń, prysznicu i myciu zębów,
- zużywaj kosmetyki do końca

Święta może nie są czasem w którym można zacisnąć pasa, bo wydatki są czasem niemałe, ale nie trzeba szaleć z nie wiadomo jakimi prezentami, liczy się pamięć. Nawet drobiazg może sprawić komuś frajdę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz